حمله تند مجتبی محرمی به حامد کاویانپور/درست نیست یک بچه بخواهد علی پروین را خراب کند

مجتبی محرمی پیشکسوت پرسپولیس گفت: من وکیل مدافع علی پروین نیستم ولی درست نیست یک بچه بخواهد در رسانه‌ها او را خراب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حامد کاویانپور هافبک سابق پرسپولیس، به تازگی در مصاحبه‌ای جنجالی و پرحاشیه ناگفته‌هایی از دوران بازی در این تیم مطرح کرد. او در این مصاحبه به طور خاص به علی پروین سرمربی وقت پرسپولیس تاخت. او گفت که پروین به عنوان سرمربی پرسپولیس، مانع پیشرفت بازیکنان جوان‌تر می‌شد و نمی‌گذاشت آن‌ها مشهور شوند. کاویانپور ادعا کرد که اگر بازیکنی در مسیر مشهور شدن قرار می‌گرفت، پروین جلوی رشدش را می‌گرفت. حامد کاویانپور که روزگاری ستاره ثابت خط میانی پرسپولیس و البته تیم ملی بود، همچنین گفت که پروین ادعا می‌کرد که «هیچکس در فوتبال ایران بند کفش من هم نمی‌شود». البته تاکید داشت که پرویز قلیچ خانی تنها فوتبالیستی بوده که از او بهتر بوده است و... حالا مجتبی محرمی مدافع چپ تاریخ ساز و اسطوره باشگاه پرسپولیس این چنین نسبت به مصاحبه حامد کاویانپور، واکنش نشان داده و تمام قد به حمایت از علی پروین پرداخته است:.

آقا مجتبی، ابتدا می‌خواهیم نظر شما را درباره بازی دوشنبه شب گذشته پرسپولیس برابر الاهلی عربستان بپرسیم؟
اگر اجازه دهید می‌خواهم به جای بازی پرسپولیس، درباره موضوع دیگری حرف بزنم. اتفاقی که چند روزی است فکر من را مشغول کرده و می‌خواستم مصاحبه کنم یا مطلبی در صفحه شخصی ام بگذارم و حالا خبرورزشی زنگ زده...

بفرمایید؟
من نمی‌دانم ماجرای مصاحبه حامد کاویانپور علیه علی پروین چه بوده و چرا یک مرتبه طرف بعد از سال‌ها پیدا شده و این حرف‌ها را زده است؟ اما این را می‌دانم که پرسپولیس بزرگ است، بزرگان زیادی هم دارد و به حامد نمی‌رسد. یک گل به الهلال زده و حالا می‌خواهد مفت علی پروین را ببرد!؟

مثل اینکه به عنوان شاگرد قدیمی‌علی پروین از این مصاحبه خیلی ناراحت شده اید؟
من وکیل مدافع علی پروین نیستم ولی درست نیست یک بچه بخواهد در رسانه‌ها او را خراب کند که البته علی پروین با این حرف‌ها خراب نشده و نمی‌شود! علی پروین بد بوده؟ چرا همین حامد کاویانپور زمانی که در پرسپولیس شاگردش بود، حرفی نمی‌زد؟ الان علی پروین ۷۸ سالش شده و رسم لوتی گری و معرفت نیست که بخواهید علیه او آن هم در این سن و سال مصاحبه کنید تا دوباره سرزبان‌ها بیفتید!

بحث دیگری هم که بارها مطرح شده، ادبیات علی پروین در رختکن و استفاده از الفاظ...
(با صدای بلند می‌خندد) علی آقا هرکسی را که بیشتر دوست داشت، بیشتر مورد نوازش قرار می‌داد! (دوباره می‌خندد و ادامه می‌دهد) یک قلقی هم داشت و اینکه نباید روبروی پروین و در تیررس نگاهش بودید وگرنه توی رختکن، به شما می‌توپید!

(به شوخی) علی پروین شما را هم دوست داشت!؟
خیلی، خیلی! ما هر دو بچه پایین شهر بودیم و ادبیات شبیه هم داشتیم! (آن قدر می‌خندد که پشت تلفن ریسه می‌رود) علی آقا من را دوست داشته و دارد و هیچ بازیکنی هم اندازه من با او زندگی نکرده است. من که بچه پایین شهر بودم، ببخشید این حرف را می‌زنم اما زمان خودم حرفی برای گفتن داشتم، در رختکن از تیررس نگاه پروین قایم می‌شدم. این بچه‌ها که جرأت نداشتند توی چشم علی آقا نگاه کنند و حالا ما دو تا شوخی هم می‌کردیم. حالا می‌آیند و علیه پروین ۷۸ ساله مصاحبه می‌کنند.

خداوکیلی به محبوبیت احمدرضا عابدزاده حسادت می‌کرد؟
حسادت پروین به عابدزاده؟ حرف خنده داری است! احمدرضا بازیکن محبوبی بود اما علی پروین هم محبوب بود و نیازی به این کارها نداشت. آن قدر در این فوتبال گُنده بود که حسادت نکند. آن دوران ۱۰۰ هزار نفر در استادیوم آزادی من را هم تشویق می‌کردند اما علی آقا هم تشویق می‌کرد. یک بار ندیدم به خاطر تشویق شدن من اخم و تخم کند یا چیزی نشان دهد. بابا طرف خیلی بزرگ تر از این حرف‌ها بود. البته علی پروین هم ایراداتی داشت و هر انسانی ایراد دارد ولی ... ناراحتی من این است که حامد کاویانپور اندازه این حرف‌ها نیست که علیه علی پروین صحبت کند. حامد کاویانپور، انگشت کوچک محسن عاشوری یا حمید درخشان هم نمی‌شد و درحدی نیست که علیه بزرگ پرسپولیس مصاحبه کند.

مجتبی محرمی: پرسپولیس بزرگ است و به حامد نمی رسد/ پروین آنقدر گنده بود که به کسی حسادت نکند/ اول حد و حدود خودت را بدان، بعد درباره علی آقا حرف بزن!


ولی خود حامد کاویانپور گفته که علی پروین او را با پرویز قلیچ خانی مقایسه کرده است!
محال است! شاید علی پروین سر به سرش گذاشته باشد چون عادت داشت ایستگاه بعضی‌ها را می‌گرفت و سرکار می‌گذاشت. البته یک شوخی هم با هم داشتیم و همیشه به من می‌گفت که در تاریخ این فوتبال اول پرویز قلیچ خانی بوده، بعد من علی پروین و نفر سوم هم مُجی (مجتبی محرمی) تو هستی! من هم به شوخی می‌گفتم که اول من، بعد پرویز قلیچ و بعد هم شما!

علی پروین چه جوابی می‌داد؟
هیچی! می‌خندیدیم و خوش بودیم. بابا! علی پروین به موقع جدی بود و به موقع اش هم شوخ ترین آدم دنیا می‌شد. وقتی پیش علی آقا بودیم و او هم سرکیف و خوشحال بود اصلا متوجه نمی‌شدیم وقت چه جوری می‌گذشت. خیلی انسان سفره دار، مهمان نواز و شوخی است و آنهایی که شاگردش بوده یا با پروین زندگی کرده باشند این موضوع را تأیید می‌کنند. یک موضوع دیگر را هم دوست دارم همین جا بگویم!

بفرمایید؟
علی آقا پروین در مراسم پرسپولیس، ناهید کیانی قهرمان تکواندو که همسن نوه اش است را بغل کرد و همه ریختند سرش که فلان و بهمان! آن دختر مثل نوه علی آقاست که الان ۷۸ ساله شده و عمرس از او گذشته است. یک مسئله ساده را چنان بزرگ کردند که ... من خودم می‌خواهم بروم فرودگاه دنبال دخترم آرینا می‌ترسم که حرف یا حدیثی درست کنند. چند وقت پیش سرتمرین پرسپولیس با دخترم رفتم که او را راه نمی‌دادند! گفتم آرینا دخترم است و ... خلاصه با مکافات دونفری سرتمرین پرسپولیس رفتیم.

راستی درباره دیدار پرسپولیس و الاهلی عربستان چه نظری دارید؟
به نظرم پرسپولیس فراتر از انتظار ظاهر شد و اصلا حق تیم شکست نبود. در خاک عربستان تیم پرسپولیس، سوار بازی بود و حتی داور می‌توانست یک پنالتی بگیرد اما متأسفانه داور و کمک داور ویدیویی نگرفتند. با این حال تیم امیدوارانه بازی کرد، انشالله در ادامه مسابقات و لیگ برتر هم همین جوری بازی کنند و موفق باشند.

سئوالات ما به پایان رسید. در خاتمه حرف ناگفته‌ای ندارید؟
دو تا نکته را می‌خواهم تکرار کنم. اول آن که خداوند سایه علی پروین را بالای سر ما پرسپولیسی‌ها و فوتبال ایران نگه دارد. دوم آن که امثال حامد کاویانپور باید بدانند در چه حد و اندازه‌ای هستند و بعد درباره بزرگ تر خود و علی پروین صحبت کنند. الان هم اعلام می‌کنم آماده جواب آقایان هستم چون حرف‌های قشنگ قشنگ و جدیدی دارم!

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۶
کد خبر: 59876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha